Pagina's

vrijdag 17 augustus 2018

Mega zomerse kaart

Deze kaart heb ik gemaakt voor de Mega zomerse kaartenwedstrijd op het blog van Marianne Design.



Door het warme weer de laatste tijd had ik niet zoveel zin om kaarten te maken, maar toen het wat koeler werd, begon het toch te kriebelen om aan deze wedstrijd mee te doen. Bij de zomer denk ik aan vakantie in Frankrijk, zee, strand, een tropisch eiland. Dit heb ik proberen te verwerken op mijn mega kaart.

Voor deze kaart  ben ik de uitdaging aangegaan om met diverse niet-zomerse mallen een zomerse kaart te maken. Zo heeft de kerstman zijn hawaii-shirt aangetrokken ("Christmas in July") en de sneeuwman heeft zijn zomerhoed op. Helaas heb ik (nog) geen mal van een palmboom, maar die wilde ik wel op het eiland (eigenlijk ijsschots) verwerken. Gelukkig had ik een patroon van Marleen gezien en die heb ik hiervoor gebruikt, hopelijk wordt dit toegestaan, want je moest een kaart maken met 100% MD mallen. Het patroon staat op het blog van MD en kan je hier vinden, wel heb ik kokosnoten toegevoegd en daar heb ik de mal van de kerstman (bolletje v.d. muts) voor gebruikt.

De achtergrond heb ik bewerkt met Distress Ink "Salty ocean" en zonnebloemen op de achtergrond heb ik gestempeld met de zonnebloem-mal uit foam uitgestanst en dat als stempel gebruikt.

Gebruikte mallen:

  • LR0204 Grass (het vogeltje)
  • LR0205 Fence (het vogeltje)
  • LR0261 Topirary (als emmer) and butterfly
  • LR0283 Horizon Pinetrees
  • LR0305 Feet
  • LR0360 Tiny's grass
  • LR0361 Tiny's sunflower
  • LR0404 Tiny's basket
  • LR0417 Porthole
  • LR0418 Ropes
  • LR0504 Champagne
  • LR0533 Hurricane lamp
  • LR0535 Wooden signpost
  • COL1329 CHRISTMAS MINI VILLAGE
  • COL1352 ELINE'S FROGS
  • COL1356 ELINE'S BEE & LADYBIRD
  • COL1389 POCKET CARD & MARKS
  • COL1391 ELINE'S SANTA
  • COL1413 ELINE'S SNOWMAN
  • COL1415 ELINE'S SLEIGH & FLOE
  • COL1417 ELINE'S IGLOO & MOUNTAINS
  • CR1217 Scandinavian house (als strandhuis)
  • CR1239 Passe-partout round  (als zon)
  • CR1279 Tiny's ocean set
  • CR1288 Tiny's winter village (hekje)
  • CR1361 Stitched waves clouds
  • CR1364 Punch die: Fish
  • CR1374 Box card (bloemetjes, lampionnetje en tak als hengel)
  • CR1375 Basic distressed square ( in het picknickmandje)
  • CR1417 Punch die: ABC
  • CR1418 Punch die: Cars

Overige materialen gebruikt:
  • Kaartkarton wit 60 x 15 cm
  • Diverse kleuren kaartkarton
  • Vellum
  • Distress Ink Salty Ocean, Weathered wood, Mustard seed,Vintage photo, Antique linen
  • Clear stamp CLBP85
  • Wattenschijfje
  • JU0840 Touw 

Met deze kaart doe ik mee met de volgende challenge:

Update 23/8/18: Deze kaart heeft een eervolle vermelding gekregen. Zie het blog van Marianne Design.


Knutselgroetjes,


4 opmerkingen:

  1. WAW!!!!
    supermooi gedaan! Heb je mini-fotootje vergroot bekeken, wat een prachtig tafereel!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart heb je gemaakt Petra! En zoveel verschillende mallen!!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig tafereeltje is het geworden
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig mooi!!
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen